Kodėl japonų kraujagyslės kalkėja rečiau?

sushi 

Vartojant didelius omega-3 riebalų rūgščių kiekius galima sumažinti kraujagyslių kalkėjimą, kuris sudaro palankias sąlygas širdies ligoms išsivystyti. Tokį omega-3 riebalų rūgščių poveikį organizmui patvirtino tyrimą atlikę JAV mokslininkai.

Pitsburgo (JAV) universiteto mokslininkai penkerius metus vykdė tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kokią įtaką omega-3 riebalų rūgštys turi koronarinių širdies arterijų kalkėjimui.

Tyrime dalyvavo japonai, kurie gyvena Japonijoje ir tradiciškai kasdien suvalgo palyginus daug omega-3 riebalų rūgščių turinčių jūros produktų, ir JAV gyvenantys baltieji, kurie pagal nusistovėjusius mitybos principus suvartoja kur kas mažiau omega-3 turinčių produktų.

Paaiškėjo, kad Japonijos gyventojai kasdien suvalgo apie 100 gramų jūrinės žuvies, tuo tarpu amerikiečiai – tik 7-13 gramų.  Japonų kraujyje omega-3 riebalų rūgščių koncentracija buvo net 100 proc. didesnė nei amerikiečių kraujyje.

Išanalizavus visus faktorius paaiškėjo, kad JAV gyventojai maždaug tris kartus dažniau susiduria su koronarinių arterijų kalkėjimu nei japonai. Tiriant buvo atsižvelgta ir į kitus kraujagyslių kalkėjimui įtakos turinčius faktorius, tokius kaip rūkymas, cholesterolio kiekis kraujyje, suvartojamo alkoholio kiekis, diabetas ir aukštas kraujospūdis.

Nustatytas, kad ryškūs omega-3 kiekio kraujyje ir koronarinių arterijų kalkėjimo atvejų skirtumai nėra susiję su genetika – japonai, gyvenantys JAV, didesnio atsparumo širdies arterijos kalkėjimui neturi.

„Studija patvirtina, kad jūrinės kilmės omega-3 riebalų rūgštys turi teigiamos įtakos širdies sveikatai ir kad laikas pradėti rimčiau žiūrėti į būtinybę vartoti žuvų taukus“, – sako tyrimui vadovavęs dr. Akira Sekikawa iš Pitsburgo universiteto.

Mitybos ir sveikatos specialistai rekomenduoja kasdien suvartoti apie 1000 mg omega-3 riebalų rūgščių. Juos organizmas įsisavina iš jūros produktų arba žuvų taukų. Žuvų taukus rekomenduojama vartoti visą gyvenimą nuo pat kūdikystės. Renkantis žuvų taukų produktus svarbiausia yra atkreipti dėmesį ne į tai, kiek juose yra žuvų taukų, o į omega-3 riebalų rūgščių EPR ir DHR kiekį.

Europos maisto saugos tarnyba yra patvirtinusi tokį omega-3 poveikį žmogaus organizmui:

  • širdies veiklai (teigiamas poveikis pasireiškia suvartojant 250 mg EPR ir DHR riebalų rūgščių per parą);
  • kraujo spaudimui (3g EPR ir DHR riebalų rūgščių per parą);
  • smegenų funkcijai ir regėjimui (250 mg DHR riebalų rūgšties per parą);
  • omega-3 riebalų rūgštis DHR svarbi kūdikių smegenų ir akių vystymuisi (100 mg DHR riebalų rūgšties per parą);
  • DHR ir EPR padeda palaikyti normalią trigliceridų koncentraciją kraujyje (2g EPR ir DHR riebalų rūgščių per parą);
  • moterys, kurios vartoja DHR laukiantis ar žindydamos kūdikius, prisideda prie vaisiaus ir kūdikio normalaus smegenų bei akių vystymosi. (Teigiamas poveikis pasireiškia suvartojant papildomai 200 mg DHR prie rekomenduojamos kasdienės 250 mg normos).
Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *