Žuvų taukų nauda organizmui

images (1)

Apie žuvų taukus pasakoja Mažeikių ligoninės vaikų ligų skyriaus vedėja Rita Lidžiūtė.

Sakoma, kad norvegai be žuvų taukų neįsivaizduoja gyvenimo. Būtinai jų duoda ir vaikams. Kodėl?

Norvegijoje menkių kepenų aliejus jau 150 metų naudojamas kaip tradicinis sveikatos šaltinis. Žuvų taukuose yra mūsų organizmui svarbių nepakeičiamų riebalų rūgščių omega – 3 bei natūralių, pačių žuvų gaminamų vitaminų A ir D. Minėtų riebalų rūgščių omega – 3 pats mūsų organizmas negali pasigaminti, tik pasisavina iš žuvų ar žuvų taukų produktų.

Žuvų taukai yra natūralus vitamino D šaltinis. Vitamino D trūkumas dažnesnis kūdikiams. Trūkstant vitamino D, vaikai būna dirglūs, neramūs, sutrinka miegas, vėliau išdygsta dantys, vystosi rachitas. 5 ml MÖLLER‘S žuvų taukų yra 400 TV Vit. D. Rekomenduojama rachito profilaktikos paros dozė sveikam kūdikiui yra 1000 TV. Tad, žuvų taukai gali būti geriami kartu su gryno sintetinio vit. D preparatais.

Žuvų taukuose esantis vitaminas A reikalingas geram regėjimui, saugo nuo infekcijų ar piktybinių ląstelių atsiradimo.

Vitaminas E saugo mūsų kūno ląsteles nuo laisvųjų radikalų.

Kuo omega-3 riebalų rūgštys yra tokios svarbios?

Riebalai sudaro didžiąją mūsų smegenų dalį, o daugiau kaip trečdalį šių riebalų sudaro riebalų rūgštys omega-3 – DHR. Jų žmogaus smegenyse greitai daugėja per paskutinius tris nėštumo mėnesius ir pirmaisiais gyvenimo metais, kai smegenų augimas yra maksimalus. Tad ypač rekomenuojama vartoti riebalų rūgštis omega-3 nėštumo bei žindymo metu, nes jos būtinos vaiko smegenų, tinklainės ir nervų sistemos vystymuisi.

Norvegai ištyrė, kad tie mažyliai, kurių mamos nėštumo metu gėrė menkių kepenų aliejų, pasižymėjo aukštesniu intelekto koeficientu.

Riebalų rūgštys omega-3 labai svarbios ir mokymosi bei pažinimo procesui. Dažnai vaikai, pasižymintys taip vadinamuoju hiperaktyvumo sindromu, t.y. nesugebantys susikaupti, išsiblaškę, labai judrūs, turi omega-3 trūkumą organizme. Tokiu atveju vaikų neurologai taip pat rekomenduoja gerti žuvų taukų.

Plačiais klinikiniais tyrimais įrodyta žuvų taukuose esančių omega-3 riebalų rūgščių nauda, siekiant išvengti aterosklerozės ir širdies ligų.

Ar saugu kasdien gerti žuvų taukų?

Saugu gerti kokybiškų gerai išvalytų žuvų taukų, tokių kaip MÖLLER‘S žuvų taukai. Jie gaminami tik iš šviežių menkių kepenų, kruopščiai išgryninami, naudojamos pažangiausios technologijos, atitinkančią taip vadinamus GGP (geros gamybos praktikos) standartus. Tai lemia žuvų taukų kokybę bei malonų skonį.

Visada prieš perkant žuvų taukų reikia paskaityti etiketėje, kokia jų sudėtis, kiek nurodoma riebalų rūgščių omega-3. Kuo daugiau riebalų rūgščių omega-3 yra žuvų taukuose, tuo jų maistinė ir funkcinė vertė yra didesnė. Rūpinantis sveikata reikia rinktis tik kokybiškus maisto papildus.

Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.
  1. Pingback: maillot griezmann

  2. Loreta

    Man tai labai patinka firmos Pharma Nord žuvų taukai ir natūralus vitaminas D-Pearls. Man jie geriausiai įsisavina. Vartojam visa šeima.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *