Tylusis žudikas – hipertenzija: kaip apsaugoti save ir savo artimuosius

aukstas kraujospudis_zuvutaukai.lt

2015-01-07,  www.DELFI.lt

 

Remiantis statistika, praktiškai kas ketvirtas asmuo visame pasaulyje skundžiasi padidėjusiu kraujospūdžiu.

Širdies ir kraujagyslių ligos – negalavimai, pasaulyje pražudantys daugiausia žmonių. Skaičiai tikrai kelia šiurpą, nors daugeliu atveju širdies ligų ir kraujagyslių ligų galima nesunkiai išvengti, skelbia goodmorningcenter.com.
Kraujospūdį gana paprasta kontroliuoti – tereikia tinkamai maitintis, sportuoti, atsisakyti alkoholio ir nikotino, stiprinti imunitetą.

Hipertenzijos priežastys
Kraujo spaudimą lemia daug veiksnių. Kai kuriuos mes galime kontroliuoti, o kitų – ne.
Bėgant metams, hipertenzijos tikimybė didėja, nes, organizmui senstant, kraujagyslės vis labiau sustingsta, praranka elastingumą. Pateikiame kelias pagrindines hipertenzijos priežastis:
1) Nesaikingas druskos vartojimas

2) Stresas ir nerimas

3) Nesaikingas alkoholio vartojimas

4) Paveldimumas

5) Diabetas

6) Rūkymas

Kaip teisingai išsimatuoti kraujo spaudimą
Kraujospūdis – tekančio kraujo spaudimas į kraujagyslių sieneles. Jeigu jūsų kraujo spaudimas didesnis nei normalus, širdžiai, bandančiai po visą organizmą varinėti kraują, tenka sunkiau dirbti.
Normalus kraujo spaudimas svyruoja nuo 100 iki 140 mmHg (viršutinis) ir 60 bei 90 mmHg (apatinis).
Hipertenzija padidina širdies smūgio, insulto, aneurizmos ir lėtinių inkstų ligų riziką.

Simptomai
Dažniausiai žmonės hipertenzijos simptomų nejaučia. Padidėjęs kraujo spaudimas dar vadinamas tyliuoju žudiku. Kodėl? Nes jis pacientą užklumpa netikėtai, bėdos atsiranda tarsi iš niekur.
Dauguma žmonių apie šią problemą sužino tik netyčia pas gydytoją pasimatavę kraujospūdį.

Natūralūs hipertenzijos gydymo būdai
Tinkama mityba atlieka vieną iš svarbiausių vaidmenų, reguliuojant kraujo spaudimą. Sportas ir svorio kontrolė taip pat labai svarbūs veiksniai.
Pristatome septynis būdus, kaip natūraliomis priemonėmis sumažinti kraujo spaudimą ir išvengti vaistų. Tereikia griežtai laikytis nurodymų

Magnis 
Atlikti net keli moksliniai tyrimai, atskleidę, kad magnis – veiksminga priemonė mažinant kraujo spaudimą. Pažymima, kad toks metodas veiksmingiausias žmonėms, kenčiantiems nuo lengvos ir vidutinio sunkumo hipertenzijos.

Puikūs magnio šaltiniai – migdolai, lazdyno riešutai, žemės riešutai. Juose gausu ir nesočiųjų rūgščių, kurios labai reikalingos širdžiai. Be to, švieži riešutai žymiai sveikesni nei skrudinti ir gardinti druska.

Kalis
Kalis – mineralas, kuris padeda išlaikyti elektrolitų ir skysčių pusiausvyrą organizme. Jis taip pat padeda palaikyti ir sveiką kraujo spaudimą. Vaistai, skirti hipertenzijai gydyti, padeda organizme palaikyti reikiamą kalio kiekį. Maisto produktai, kuriuose gausu kalio – idealiausias pasirinkimas nuo hipertenzijos kenčiantiems žmonėms. Daugiausia kalio turinčių produktų pavyzdžiai: migdolai, burokai, avokadai, špinatai, pupelės, žuvis ir bananai.

Česnakas
Česnakas – visiems puikiai pažįstamas natūralus vaistas nuo daugybės ligų. Įrodyta, kad jis veiksmingai mažina ir kraujospūdį. Ši daržovė ne tik reguliuoja kraujo spaudimą, bet ir užtikrina arterijų lankstumą.

Ląsteliena
Ne vienas mokslinis tyrimas įrodė, kad dieta, kurioje gausu ląstelienos, veiksmingai mažina kraujospūdį. Daržovėse ir vaisiuose daug ląstelienos. Žmonėms, kenčiantiems nuo hipertenzijos, rekomenduojama jų valgyti kuo daugiau.

Žuvų taukai
Žuvyje gausu omega 3 riebiųjų rūgščių, kurios tiesiog nepakeičiamos visiems, turintiems problemų su širdimi ir kraujagyslėmis. Žuvų taukai turi savybę šiek tiek sumažinti kraujospūdį. Be to, žuvų taukai mažina ir trigliceridų kiekį, apsaugo kraujagysles nuo aterosklerozės. Specialistai rekomenduoja valgyti žuvį bent du kartus per savaitę.

Vartokite mažiau druskos
Sumažinus suvartojamos druskos kiekį, vos per keturias savaites pavyksta sumažinti kraujospūdį. Specialistai mano, kad druskos ribojimas yra žymiai svarbesnis nei ląstelienos ar žuvies taukų vartojimas. Suvartojamo druskos kiekio mažinimas – vienas iš paprasčiausių būdų, kaip padėti savo širdžiai ir kraujagyslėms.

Sportas
Svarbu ne tik sveikai maitintis, bet ir užsiimti aktyvia fizine veikla, kuri, kaip išsiaiškino specialistai, taip pat padeda kovoti su hipertenzija. Fizinė veikla skatina azoto rūgšties, kuri plečia kraujagysles ir mažina kraujospūdį, gamybą. Ekspertai rekomenduoja rinktis nesunkią mankštą – puikiausiai tinka aerobika, bėgiojimas, važinėjimas dviračiu arba bėgiojimas.

http://www.delfi.lt/news/daily/health/tylusis-zudikas-hipertenzija-kaip-apsaugoti-save-ir-savo-artimuosius.d?id=66822180#ixzz3ODXTRAOS

Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *