Daugiau omega-3 – mažesnė tikimybė moterims pulti į depresiją

 

balsas.lt 2013.10.08

Daugiau omega-3 rūgščių vartojančioms moterims tikimybė patirti depresijos simptomus yra perpus mažesnė, parodė JAV atliktas tyrimas.

Tarp lyčių nustatyti esminiai skirtumai, kadangi jokio ženklaus poveikio vyrų nuotaikoms nepastebėta. Taip greičiausiai yra dėl lyčių biologinių skirtumų, mano mokslininkai.

JAV nacionalinio sveikatos instituto, Delavero universiteto ir Rytų Virdžinijos medicinos mokyklos specialistų atlikto tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „Journal of Nutrition“, praneša nutraingredients.com.

„Nors negalima atmesti atvirkštinės priklausomybės, labiau tikėtina, kad mažesni omega-3 riebalų rūgščių kiekiai gali sustiprinti depresijos simptomus, o ne priešingai“, teigia tyrimo autoriai. Mokslininkai tyrė 1746 suaugusiuosius, kurių amžius buvo nuo 30 iki 65 metų. Nustatyta, kad ryškesnių depresijos simptomų turėjo 25,6 proc. moterų ir 18,1 proc. vyrų. Pakankamai omega-6 ir omega-3 rūgščių suvartodavo nuo 43 iki 59 proc. vyrų ir moterų, tačiau žymiai mažiau – nuo 5,2 iki 17,2 proc. – tiriamųjų pakankamai suvartodavo eikozapenteno (EPR) ir dokozahekseno (DHR) riebalų rūgščių.

Yra žinoma, kad daugiausia naudos žmogui suteikia omega-3 sudėtyje esančios polinesočiosios ilgos grandinės EPR ir DHR rūgštys. Toliau nagrinėdami gautus duomenis, mokslininkai nustatė, kad daugiausia EPR ir DHR rūgščių vartojusioms moterims rizika, kad atsiras ryškių depresijos požymių, buvo 49 proc. mažesnė palyginti su tomis, kurios šių rūgščių vartojo mažiausiai.

Tyrimo autoriai mano, kad gautus rezultatus be kita ko paaiškina tai, kad omega-3 reguliuoja, kaip organizmas sintetina serotoniną, kuris yra neuromediatorius – dalyvauja perduodant signalus iš vienos smegenų dalies į kitą. Dr. Harry Rice, JAV įsikūrusios Pasaulinės omega-3 organizacijos viceprezidentas, sako, kad tyrimas parengtas ir atliktas gerai, o gautieji rezultatai sutampa su hipoteze, jog ilgosios grandinės EPR ir DHR rūgštys gali padėti apsisaugoti nuo depresijos, o šių rūgščių nepakankamumas depresiją skatina.

Pasak jo, tyrimo autoriai tinkamai pripažįsta, kad reikia atlikti daugiau tyrimų priežastiniam ryšiui nustatyti. Europos Sąjungoje šių rūgščių rekomenduojamos paros normos nėra nustatytos. Specialistai mano, kad per parą žmogui reikia gauti apie 1–2,5 gramo omega-3 riebalų rūgščių. Pagrindiniai su maistu gaunamų omega-3 riebalų šaltiniai yra riebi jūros žuvis (Atlanto silkė, skumbrė, lašiša), taip pat kaimiški kiaušiniai, mėsa, kai kurių rūšių aliejus ir riešutai, šparaginės pupelės, petražolės, krapai, kalendra.

Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *