Britų atliktas tyrimas omega-3 rūgštis susiejo su geresniu miegu

miegantis vaikas 2
2014-05-15 

Jungtinėje Karalystėje atliktas tyrimas parodė, kad žuvų taukai ir omega-3 riebalų rūgštys yra susiję su miego kokybe. Omega-3 papildus vartoję vaikai kasnakt miegojo beveik valanda ilgiau.

Oksfordo universiteto mokslininkai atiko atsitiktinių imčių kontroliuojamą tyrimą, kuriame dalyvavo 362 vaikai. 7-9 metų vaikai į tyrimą buvo įtraukti neatsižvelgiant į tai, ar jie turi miego problemų, tačiau visiems jiems buvo būdinga tai, kad mokykloje ne itin gerai sekėsi skaityti.

Pasak mokslininkų, blogas vaikų miegas paprastai yra susijęs su jų prasta sveikata ir elgesio bei kognityvinėmis problemomis, o tokios sveikatos bėdos paprastai siejamos su omega-3 rūgščių nepakankamumu.

Naudos žmogui suteikia omega-3 sudėtyje esančios polinesočiosios ilgos grandinės eikozapenteno (EPR) ir dokozahekseno (DHR) riebalų rūgštys. Mokslininkai tyrė, ar šešiolika savaičių kasdien suvartojant 600 miligramų omega-3 DHR rūgščių miegas gali pagerėti.

Pradėdami tyrimą, mokslininkai paprašė savaitę stebėti vaikus ir įvertinti, kaip jų vaikai miega. Nustatyta, kad 40 proc. vaikų turi klinikinio lygio miego sutrikimų, įskaitant nenorą eiti miegoti, nerimą dėl miego ir nuolatinį vaikščiojimą vidurį nakties.

43-ms itin blogai miegantiems vaikams buvo pritvirtinti riešo davikliai, ir tokių vaikų judesiai jiems miegant buvo stebimi 5 naktis. Be to, mokslininkai stebėjo omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių kiekį vaikų organizme, iš piršto paimant kraujo mėginius.

Tiriant visus 362 vaikus, nustatyta, kad palyginti su placebo grupe, omega-3 papildų vartoję vaikai kasnakt miegojo beveik valandą (58 min.) ilgiau. Be to, jie naktį 7 kartus rečiau keldavosi ir imdavo vaikščioti.

Jau anksčiau buvo nustatyta, kad omega-3 vartojimas siejamas su kūdikių miegu, be to, kokį poveikį omega-3 daro elgesio ir mąstymo sutrikimų turintiems vaikams ir suaugusiems, tačiau šis tyrimas, pasak jo autorių, yra pirmasis, kai atskleistas omega-3 poveikis sveikų vaikų miegui.

„Tai, kad 4 atvejais iš 10 nustatėme miego sutrikimų, yra pagrindas susirūpinti. Jau seniai žinoma, kad iš omega-3 ir omega-6 rūgščių žmogaus organizme sintetinamos įvairios medžiagos yra svarbios reguliuojant miegą“, – sako tyrimo vadovas prof. Paul Montgomery.

Pasak profesoriaus, mažesni DHR riebalų rūgščių kiekiai siejami su mažesniu smegenyse sintetinamo hormono melatonino kiekiu. Tai sutampa su šio tyrimo rezultatais, kuriuose teigiama, kad vaikai, kurių organizme yra mažiau DHR rūgščių, turi daugiau miego sutrikimų.

Mokslininkai apibendrina, kad „šis kontroliuojamas tyrimas parodė, jog vaikų miegą gali pagerinti DHR rūgštys, ir patvirtino dar vieną naudą, kurią gali suteikti daugiau su maistu suvartojamos omega-3 rūgštys“.

Kartu jie pažymi, kad tokius tyrimus reikia plėtoti, įtraukiant daugiau vaikų ir daugiau naudojant riešo daviklius ir atsižvelgiant į demografinius faktorius.

Tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „Journal of Sleep Research“, praneša medicalnewstoday.com.

Europos Sąjungoje riebiųjų rūgščių rekomenduojamos paros normos nėra nustatytos. Specialistai mano, kad per parą žmogui reikia gauti apie 1-2,5 gramo omega-3 riebalų rūgščių. Svarbiausias omega-3 DHR ir EPR riebalų rūgščių šaltinis yra riebi jūros žuvis ir žuvų taukai.

Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *