Omega-3 ir vitaminas D gali palengvinti depresijos simptomus

lrytas.lt; 2013-11-12

Beveik 10 metų JAV mokslininkų vykdytas tyrimas įrodė, kad omega-3 riebalų rūgštys padeda mažinti depresijos simptomus. Mokslininkai patvirtino ir tai, kad polinkis susirgti depresija didesnis tada, kai organizme trūksta vitamino D.

Apibendrinus Baltimorėje (JAV) vykdyto tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad omega-3 riebalų rūgštys turi sąsajų su depresijos simptomais. Beje, apsauginis omega-3 poveikis ryškesnis moterims. Šį faktą mokslininkai sieja su moterims būdingais specifiniais depresijos simptomais ir jų psichine sveikata apskritai.

Tyrimo išvadose teigiama ir tai, kad tikimybė išsivystyti depresijai didesnė, kai žmogaus organizme omega-3 rūgščių yra gerokai mažiau nei omega-6. Rekomenduojamas omega-3 ir omega-6 balansas yra 1:3. Tačiau šiandien žmonės valgo daug mėsos, gausiai vartoja aliejų ir  omega-6 suvartoja kur kas daugiau – vidutinis santykis yra 1:18. Tyrimo autoriai pabrėžia, kad sumažėjusi omega-3 koncentracija kraujyje gali prisidėti prie depresijos simptomų atsiradimo.

Tyrime, pradėtame 2004 m., dalyvavo 1746 suaugusieji. Omega-3 riebalų rūgštis jie pasisavino valgydami žuvį.

Tai, jog moterų organizme omega-3 kiekis pagrįstai gali būti siejamas su depresijos rizikos mažinimu, patvirtino ir kiek mažesnis tyrimas, šiais metais atliktas Norvegijoje. Ištyrus nėščias moteris paaiškėjo, kad tos, kurių organizme nėštumo metu buvo didesnė omega-3 koncentracija, mažiau rizikavo susirgti pogimdymine depresija. Tos, kurių kraujyje nėštumo pabaigoje (28 savaitę) buvo mažiau omega-3, dažniau patyrė ryškesnius depresijos simptomus po gimdymo. Todėl labai svarbu, kad organizmas nuolat gautų omega-3 iš jūros gėrybių ar vartojant žuvų taukus.

Su depresijos simptomais siejamas ir vitamino D kiekis organizme, mat šio vitamino receptorių yra tose smegenų srityse, kurios susijusios su depresijos vystymusi (3). Olandijos mokslininkai 2013 m. balandį pradėjo tyrimą (4), kuriame lyginama vitamino D koncentracija 2386 asmenų kraujo serume. Tiriant asmenis, kurie jau serga depresija, ir ypač tuos, kurie išgyvena sunkiausius jos simptomus, paaiškėjo, kad jų kraujo serume yra mažesnis vitamino D kiekis. Jie labiau rizikuoja susirgti depresija per pastaruosius 2 metus.

Įrodyta, kad vitamino D trūkumas gali sukelti biologinius pokyčius, lemiančius depresiją.

Tyrimais pagrįstos vitamino D ir omega-3 stygiaus sąsajos su depresija yra viena iš daugelio priežasčių, kodėl reikėtų užtikrinti pakankamą šių medžiagų kiekį maiste ir organizme. Specialistai  rekomenduoja kasdien su maistu ar žuvų taukais gauti apie 1000 mg omega-3 riebalų rūgščių ir 10 mg vitamino D. Beje, šių medžiagų yra skystuose žuvų taukuose, tad užtenka jų išgerti kasdien po 5 ml. Alternatyva tiems, kurie nenori gerti skystų žuvų taukų – omega-3 kapsulės su vitaminu D.

 

Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *