Kaip išsivaduoti iš liūdnų minčių?

kaips issivaduoti is liudnu minciu

lrytas.lt 2013-04-12

Pasaulyje atliekama nemažai tyrimų, kuriais siekiama išsiaiškinti, ar omega-3 riebalų rūgštys padeda gydyti depresiją. Pagrindo tokiems spėjimams suteikė faktas, kad kraštuose, kuriuose valgoma daugiau riebios jūrų žuvies, žmones rečiau kamuoja depresija.

Omega-3 riebalų rūgštys turi nemažai įtakos smegenų veiklai.

Kaip rašoma leidinyje „Psychology today“, ne vienas tyrimas atskleidė – depresija sergančių žmonių smegenyse yra per mažai tam tikrų medžiagų EPR (eikozapantaeno) ir DHR (dokozaheksaeno). Tai –  biologiškai vertingiausios omega-3 riebalų rūgštys.

Žmogaus organizmas jų nepasigamina – jų galima gauti su maistu. Pagrindinis šių naudingųjų medžiagų šaltinis – jūrų žuvis.

Nors tyrimų su žuvų taukais rezultatai kol kas prieštaringi, JAV Nacionalinis sveikatos institutas juos nurodo kaip galimai efektyvią priemonę gydant depresiją. Žuvų taukais rekomenduojama papildyti pagrindinį depresijos gydymą. Kartu pripažįstama, kad dar trūksta duomenų, jog žuvų taukai būtų rekomenduojami kaip pagrindinė depresijos gydymo priemonė.

„Journal of the American College of Nutrition“ paskelbtoje 28 tyrimų apžvalgoje teigiama, kad žuvų taukai ryškiai pagerino sergančiųjų klinikine depresija savijautą.

Kitų tyrimų autoriai nurodo, kad žuvų taukai padeda gydyti depresiją,susijusią su kokia nors specifine sveikatos problema ar organizmo būkle. Pavyzdžiui, 2009 metais JAV atliktas tyrimas atskleidė, kad žuvų taukai palengvino depresijos simptomus moterims, kurioms prasidėjo menopauzė.

Žuvų taukai vertingi ne tik omega-3 riebalų rūgštimis, reguliuojančiomis smegenų veiklą. Depresijos požymius gali malšinti ir juose esantis vitaminas D.

Pastarųjų metų tyrinėjimai atskleidė, kad šis vitaminas svarbus ne tik kaulams, kaip manyta anksčiau – jis reikalingas daugybei organizmo funkcijų. O pastaruoju metu mokslininkai tikina radę ryšį tarp depresijos ir sumažėjusio vitamino D kiekio organizme.

Nors duomenų, patvirtinančių omega-3 riebalų rūgščių ir vitamino D poveikį, dar trūksta, mokslininkai jau dabar pataria valgyti riebios žuvies patiekalą keturis kartus per savaitę, o jei ne – vartoti žuvų taukus.

Apie autorių
Apie omega 3 ir žuvų taukus išsamiai ir iš patikimų šaltinių. Naujausi omega 3 moksliniai tyrimai, specialistų komentarai apie žuvų taukų ir omega 3 riebalų rūgščių svarbą organizmui, gardūs žuvies receptai, atsakymai į klausimus ir kita svarbi informacija. Tai, ką apie žuvų taukus ir omega 3 vertėtų žinoti kiekvienam.

Palikite atsiliepimą

*

captcha *